1. Interdyn ID 99

Wpływ na organizm:
- poprawa ukrwienia poprzez rozszerzenie naczyń krwionośnych
- działanie przeciwbólowe
- oddziaływanie na tkankę mięśniową- skurcz lub rozluźnienie w zależności od wybranej częstotliwości
- wpływ na autonomiczny układ nerwowy
- usprawnienie procesów odżywczych i tkankowej przemiany materii

Wskazania:
- choroby zwyrodnieniowe stawów i kręgosłupa
- stany pourazowe (złamania, przykurcze, skręcenia,   naderwania, krwiaki,)
- jałowe martwice kości (martwica kości księżycowatej,   choroba pertesa, choroba
  osgood schlattera, choroba kochera)
- schorzenia reumatologiczne (reumatoidalne zapalenia  stawów, reumatyzm
  okołostawowy, choroba bechterewa)
- schorzenia neurologiczne (neuralgie, zapalenia nerwów)
- obwodowe zaburzenia ukrwienia (choroba reynauda,   miażdzyca tętnic kończyn
  dolnych, żylakowi owrzodzenia podudzi, angiopatie w początkowym okresie)
- inne schorzenia (choroba sudecka)

2. Stymat S-110 - Aparat do leczenia prądem stałym i prądami impulsowymi małej częstotliwości

3. Curapuls 419 / Terapuls – wytwarzający impulsowe pole magnetyczne wielkiej częstotliwości. Pole to nie wytwarza ciepła działając na potencjał błon komórkowych. W efekcie  zmienia to właściwości fizykochemiczne tkanek, co daje z kolei efekt przeciwzapalny, przeciwbólowy i co najważniejsze- przeciw obrzękowy.  Terapuls może być stosowany na rany , na oparzenia a także może przenikać przez opatrunek gipsowy. Jest wiec wskazany w stanach unieruchomienia.

Działania
- przeciwobrzękowe,
- przeciwzapalne,
- przeciwbólowy,
- dostarczenie energii o bardzo dużej częstotliwości.

- zmiany zwyrodnieniowe stawów kończyn i stawów kręgosłupa,
- podostre i przewlekłe zapalenie stawów i mięśni,
- nerwobóle i przewlekłe zapalenie nerwów,
- złamania (zabieg może być wykonywany przez opatrunek gipsowy),
- przewlekłe zapalenie zatok obocznych nosa, ucha, migdałków podniebnych i krtani,
- odmrożenia,
- przewlekłe zapalenie przydatków i gruczołu krokowego,
- przewlekły nieżyt oskrzeli,
- zaburzenie krążenia obwodowego,
-zespoły bólowe,
- zwiększone napięcie mięśni w chorobach neurologicznych,
- stany niedokrwienne tkanek.

4. Sollux LS-3 – Lampy sollux przeznaczone są do stosowania w zabiegach ciepłoleczniczych. Efekt ogrzania skóry (minimum o 1 stopień C ) wywoływany jest promieniowaniem podczerwonym typu IR-A i w małym zakresie typu IR-B. Zjawisko ogrzania wywołuje odczyny ogólne, korzystnie wpływające na leczenie miejscowe w termoterapii płytkiej i głębokiej.

Lampy sollux znajdują zastosowania w szpitalach, przychodniach, gabinetach fizykoterapeutycznych, kosmetycznych oraz w domu pacjenta do rehabilitacji bezpośredniej.

Przykłady stosowania zabiegów cieplnych:
- obwodowych
- stany zapalne nerwów czaszkowych
- stany zapalne stawów
- stany po zapaleniu nerwów międzyżebrowych
- stany po oparzeniach
- zapalenia okołostawowe
- zapalenia zatok szczękowych
- przykurcze, blizny, zrosty
- trądzik różowaty
- trądzik młodzieńczy
- półpasiec
- odmrożenia
- parestezje
- mięśniobóle
- trudno gojące się rany

5. Diatronic DT-7B

Aparat Diatronic DT-7B umożliwia wykonywanie zabiegów:
- prądami diadynamicznymi
- jonoforezy
- galwanizacji

Zastosowanie:
Prądy diadynamiczne wg Bernarda mają zastosowanie w leczeniu m.in.:
- zespołów bólowych choroby zwyrodnieniowej kręgosłupa
- nerwobóli
- zapaleń około stawowych
- chorób zwyrodnieniowych stawów
- zespołów naczyniowych
- zaników mięśni
- półpaśca

Zastosowanie modulowanych prądów średniej częstotliwości o powyższych typach modulacji pozwoliło na:
- wielokrotne zmniejszenie impedancji pojemnościowej tkanki
- znaczne zmniejszenie zmian elektrolitycznych tkanki często spotykanych po zastosowaniu prądów małej częstotliwości

Jonoforezą (lub jontoforezą) nazywa się zabieg elektroleczniczy polegający na wprowadzeniu do tkanek za pomocą prądu stałego jonów działających leczniczo. Zabieg ten stosuje się w leczeniu stanów zapalnych, zespołów bólowych, nerwobóli, utrudnionych zrostów kostnych, owrzodzeniach.

Galwanizacja jest to zabieg elektroleczniczy polegający na przepływie prądu stałego przez części ciała chorego poddawane leczeniu. Zabieg ten stosuje się przy nerwobólach, polineuropatiach, zespołach bólowych choroby zwyrodnieniowej kręgosłupa, zaburzeniach krążenia obwodowego, utrudnionych zrostach kostnych.

6. Wirówka Kończyn dolnych 1115E / Wirówka kończyn górnych 1114 T/E - Wirówki do kończyn to idealne urządzenia stosowane przy rehabilitacji kończyn górnych, dolnych oraz stóp i podudzi, w szczególności w stanach pourazowych, zaburzeniach nerwowych lub zmęczeniu układu mięśniowo - nerwowego.

Delikatny, efektywny hydromasaż uzyskuje się za pomocą strumienia wody o regulowanej sile i temperaturze poprzez szereg efektywnie rozmieszczonych dysz. Masaż wirowy zmniejsza opuchliznę, poprawia krążenie krwi, redukuje bóle i napięcie mięśni.

W zależności od temperatury możemy uzyskać w ciepłej wodzie rozluźnienie, natomiast w zimnej wodzie uzyskujemy efekt przeciwbólowy.

7. Magnoter D-56 – Jest jednym z najnowocześniejszych urządzeń do leczenia polem magnetycznym. Generuje wszystkie stosowane w magnetoterapii kształty przebiegów pola.

Przykładowe schorzenia do których leczenia używany jest Magnoter D-56: Ostre zapalenie zatok, reumatyzm pozastawowy, leczenie oparzeń, nerwobóle, dolegliwości okresu przekwitania, bóle grzbietu i stawów, choroba Bechterewa, choroba Perthesa, choroba, Scheurrmanna, choroba Sudecka, gojenie ran, zaniki mięśni, świeże złamania, zapalenie mięśni, niewydolność wątroby, zapalenie i zwapnienie nerek, żylaki, zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa.

8. Physioter D60 – jest urządzeniem do wykonywania zabiegów elektroterapii prądami wszystkich typów

Rodzaje generowanych prądów:
- prądy galwaniczne: galwaniczny ciągły i galwaniczny przerywany,
- prądy impulsowe: trójkątny i prostokątny,
- prądy diadynamiczne: MF, DF, CP, CP ISO, LP, RS, MM,
- prądy impulsowe średniej częstotliwości: MF, DF, CP, CP-ISO, LP, RS, MM,
- prądy impulsowe średniej częstotliwości: z obwiednią trójkątną, sinusoidalną, prostokątną (każdy rodzaj obwiedni dostępny jako unipolarny i bipolarny),
- tonoliza: trójkątna, sinusoidalna, prostokątna (każda jako unipolarna i bipolarna),
- prąd neofaradyczny,
- prąd Kotza (rosyjska stymulacja),
- prąd falujący 4000 Hz,
- prąd Traberta,
- prądy interferencyjne: wg Nemeca, izoplanarny, dipolowy, dwupolowy,
- prądy typu TENS: symetryczny, asymetryczny, symetryczny - interwałowy, falujący, burst (wybuchowy),
- mikroprądy (unipolarny i bipolarny).

9. Laser CTL-1106MX

Główne korzyści ze stosowania lasera:
- znakomite efekty terapeutyczne (np. szybkie złagodzenie bólu) oraz bardzo szeroki zakres zastosowań
- prosta metoda leczenia i krótki czas trwania zabiegów
- zabiegi bezbolesne, przyjazne, aseptyczne, bez możliwości infekcji
- bardzo dobre efekty ekonomiczne i wysoka konkurencyjność gabinetu
- zadowolenie pacjentów, zwłaszcza przez dzieci i ludzi w podeszłym wieku.
- proste i skuteczne leczenie schorzeń, które są niemożliwe do leczenia za pomocą metod konwencjonalnych.

Przykładowe zastosowania:

Dermatologia - ropne choroby skóry (trudno gojące się rany, owrzodzenia o różnej etiologii, odleżyny), dermatozy naczyniowe (m. in. owrzodzenia podudzi), choroby łojotokowe (trądzik pospolity, łysienie), choroby i odczyny skóry wywołane czynnikami fizycznymi (oparzenia i odmrożenia), choroby błony śluzowej jamy ustnej i warg (opryszczka).

Rehabilitacja - zespoły bólowe związane: ze zmianami zwyrodnieniowo-wytwórczymi kręgosłupa i stawów kończyn, z dysfunkcją narządu ruchu w chorobach układu kostno-stawowego i mięśniowo-nerwowego o etiologii zapalnej, przeciążeniowej i urazowej, z chorobami naczyń krwionośnych i obwodowego układu nerwowego, a także neuralgie po przebytym półpaścu.

Urologia - przerost gruczołu krokowego, choroba Peyroniego, stany zapalne: pęcherza moczowego, cewki moczowej, gruczołu krokowego, jądra i najądrza, rany pooperacyjne i martwice skóry.

Ginekologia - obrzęk i krwiaki po nacięciu i zeszyciu krocza, nadżerka szyjki macicy, rany po elektrokoagulacji, marskość sromu, liszaje, egzemy i opryszczki, bliznowce, owrzodzenia, stany zapalne przydatków.

Laryngologia - zapalenie ucha zewnętrznego, środkowego i wewnętrznego, trąbki słuchowej, błony śluzowej jamy bębenkowej, gardła, migdałków podniebiennych, zatok: naczynioruchowe zapalenie śluzówki nosa, chroniczny nieżyt krtani, dyfuzje błędnika, opryszczki, afty, pooperacyjne rany gardła, polipy nosa, szczękowe zapalenie zatok, nerwoból nerwu trójdzielnego, tinnitus (szum w uszach), vertiego (zwrót głowy).

Stomatologia - zapalenie miazgi, nadwrażliwość szyjek zębów, przypadkowe obnażenie miazgi, zapalenie dziąseł i przyzębia, martwica dziąseł, urazy błony śluzowej, krwawienie po ekstrakcji zęba, suchy zębodół, ostre zapalenie zatoki szczękowej, opryszczkowe zapalenie jamy ustnej, afty, szczękościsk.

10. Madyn D61 & Tens – jest urządzeniem przeznaczonym do wykonywania zabiegów elektroterapii, ze szczególnym uwzględnieniem terapii prądami diadynamicznymi wszystkich typów. Ponadto możliwa jest terapia mikroprądami, prądem Kotza, Traberta, falującym, oraz galwanicznym i galwanicznym przerywanym.

Wskania:

Prąd galwaniczny (usprawnia krążenie, zmniejsza ból)
- neuralgia
- zmiany zwyrodnieniowe w stawach
- bóle mięśniowe
- jonoforeza

Prąd galwaniczny przerywany o częstotliwości 80000Hz
- jonoforeza

Prąd Traberta (usprawnienie krążenia, zmniejszenie bólu, obniżenie napięcia mięśniowego)
- zmiany zwyrodnieniowe w stawach
- stany pourazowe
- bóle mięśniowe
- zaburzenia wegetatywne
- neuralgie
- zaburzenia krążenia obwodowego
- wzmożenie napięcia mięśniowego

Prądy diadynamiczne (zmniejszenie bólu, usprawnienie krążenia, obniżenie napięcia mięśniowego, normalizacja aktywności wegetatywnego)
- stany pourazowe
- choroby reumatyczne
- neuralgia

Prąd neofaradyczny, modulowany (skurcze tężcowe mięśni prawidłowo unerwionych)
- reedukacja mięśni
- wzmocnienie siły mięśniowej
- trening nowych akcji mięśniowych

Prądy średniej częstotliwości falujące ( skurcze mięśni, usprawnienie krążenia, reapsorbcja obrzęku)
- wzmocnienie siły mięśniowej
- obrzęk
- krwiak
- trening siły mięśniowej

Prądy TENS (zmniejszenie bólu, usprawnienie krążenia)
- bóle pooperacyjne
- bóle chroniczne i ostre
- obrzęk
- krwiak

11. Endolaser 476

12. Ultradźwięki BTL5000 – nowoczesny skuteczny aparat do zwalczania przewlekłego bólu związanego z układem mięśniowo-szkieletowym. Szybka ulga w bólu i przywracanie sprawności ruchowej. Główne obszary zastosowań: ortopedia, rehabilitacja, medycyna sportowa.

Główne zastosowanie:
- ostroga piętowa, zapalenie powięzi podeszwowej stopy
- ból ścięgna Achillesa
- zespół mięśnia piszczelowego przedniego
- ból ścięgien rzepki (kolano skoczka)
- ból w przeczepach ścięgna udowego
- zespół tarcia proksymalnego pasma biodrowo-piszczelowego, zapalenie przyczepu ścięgna do krętarza
- ból w okolicy pachwiny
- bóle stawów barkowych ze zwapnieniami lub bez / wapniejące zapalenie  ścięgien stawu barkowego
- zapalenie nadkłykcia (łokieć tenisisty, łokieć golfisty)
- wyrośla kostne w drobnych stawach dłoni w przypadku choroby zwyrodnieniowej stawów 1 stopnia
- ból po wewnętrznej stronie nadgarstka
- przewlekłe entezopatie
- punkty spustowe
- poprawa zdolności regeneracji tkanki
- miejscowa poprawa krążenia i metabolizmu

14. HT D 7570 Hydro Terapie – wanna czterokomorowa do kąpieli wodno-elektrycznych. Terapie przeprowadza się z wykorzystaniem dowolnego z dostępnych prądów: galwanicznego, faradycznego lub diadynamicznego.

13. Omron NE U-12